Çok katlı yapılarda, katlar arasında kolaylıkla inip çıkabilmeye olanak sağlayan asansörler, bu alandaki teknolojilerin gelişmesine paralel olarak sürekli daha işlevsel özellikler kazanmaktadır. Asansörlerin bu aralıksız gelişimi, kurulan asansörlerin belirli bir zaman sonra yetersiz kalmasına ya da eski görünmesine neden olabilmektedir. Ayrıca asansörlerin bir süre kullanılmasından sonra çeşitli yıpranmalar yaşanması da kaçınılmazdır. Bu gibi durumlarda hem asansörün daha estetik bir görünüme kavuşturulabilmesi hem de teknik bakımlarının yapılarak yıpranan parçalarının değiştirilmesi gerekmektedir. Asansör revizyon olarak da adlandırılan bu uygulamaları yaptırmak için tercih edilebilecek pek çok firma mevcuttur. Ancak her firmanın aynı derecede kaliteli hizmet verdiğinden söz edebilmek de mümkün değildir. Alınacak hizmetten memnun kalınması ve asansörlerin uzun bir süre daha herhangi bir işleme gerek duymadan kullanılmaya devam edilebilmesi için asansör revizyon firması seçiminde dikkat edilmesi gereken bazı hususlar bulunmaktadır.
Kalite Standartları
Asansör kurulumunda ya da bakım ve revize işlemlerinde hizmet alınacak firmalar seçilirken kalite standartlarının mutlaka göz önünde bulundurulması gerekmektedir. Bu noktada ISO 9001:2008 standardı ön plana çıkmaktadır. Asansör firmasının bu standarda sahip olması, onun hem kullandığı ürünlerin belirli bir kalite standardına sahip olduğunu hem de hizmetlerinde aynı durumun geçerli olduğunu göstermektedir. ISO 9001:2008 sertifikası bulunan bir firmadan alınacak hizmetten memnun kalmama ihtimali son derece düşüktür.
Güçlü Referanslar
Asansör revizyon hizmeti alınacak firmanın güçlü referanslara sahip olması da göz önünde bulundurulması gereken hususlar arasında yer almaktadır. Bu noktada firmanın daha önce yapmış olduğu işleri incelemek ya da önceki müşterilerinden bilgi almak iyi bir fikirdir. Güçlü referanslara ve mutlu müşterilere sahip olan firmaların tercih edilmesi, alınacak hizmetten memnun kalınması adına önemlidir. Ayrıca günümüzde online platformlar üzerinden de firmalara ait geri dönüşlere rastlamak mümkündür. Hizmet alınmak istenilen firmanın internetteki imajına, müşteri yorumlarına ve sık gelen şikayetlere bakmak da asansör revizyon firması seçiminde fikir sahibi olabilmek ve doğru seçim yapabilmek adına önemlidir.
Asansör Yetkili Servis
Asansörlerin revize edilmesi ve bakımlarının yapılması için hizmet alınacak firmaların yetkili servis olması da göz ardı edilmemesi gereken hususlardandır. Asansörün kurulumunu yapan firma tarafından bakım ve revizyon işlemlerinin de yapılması tavsiye edilen bir durumdur. Herhangi bir olumsuzluk olmadığı sürece aynı firma ile devam etmek hem asansörün sürekli takibinin yapılabilmesi hem de daha iyi hizmet alınabilmesi adına faydalı olacaktır.
Garantili Hizmet
Seçilecek asansör revizyon firması yapacağı tüm işlemler için garanti vermelidir. Yaşanan sorunların yeniden yaşanması durumunda ya da yapılan işlemden kaynaklı bir arıza yaşanması halinde zararın firma tarafından karşılanabilmesi için bu gereklidir. Asansörlerin ilk kurulumu esnasında bu tür garanti sözleşmeleri yapılsa da uzun süreli kullanılan asansörlerde bu garanti kapsamı sonlanmaktadır. Bu yüzden bakım revizyon işlemleri için de mutlaka garanti talep edilmeli ve garantinin kapsamı da detaylı olarak sözleşmede yer almalıdır.
Detaylı Sözleşme
Sözleşme yapmak yalnızca asansör revizyon işlemi için değil, her türlü ticari işlemde önemlidir. Her iki tarafın da hak ve sorumluluklarını bilmesi ve olası bir anlaşmazlık durumunda başvurulabilmesi adına sözleşmeler en etkili kaynaklardır. Hizmet alınan firma ile sözleşme yapılabilmesi için de bu firmanın yasal olarak faaliyet göstermesi gerekmektedir. Sözleşmesiz hizmet almak, ileride daha büyük problemlerin ortaya çıkmasına neden olabilmektedir. Bu yüzden de mutlaka revizyon işlemi başlamadan önce asansör firması ile irtibat kurulmalı ve detaylı bir sözleşme talebinde bulunulmalıdır. Sözleşme okunmadan imzalanmamalıdır.
İlginizi çekebilir: Asansör Revizyon Nedir? Nasıl Yapılır?